8 oktober 2009

Jumper - 2008


Betyg: $$

Handling:
David upptäcker sin förmåga som tonåring. Han är en jumper. Han kan, genom att se på bilder eller se ställen ta sig dit på ett ögonblick. Han använder sin förmåga att ta sig in i bankvalv och roffa åt sig pengar och lever gott på det. En dag dyker Roland upp. Roland jagar "jumpers" och tar död på dem. David flyr hem till den stad där han växte upp och träffar sitt livs kärlek Millie. Nu utsätter han inte bara sig själv utan även sin far, Millie och alla runtomkring för en stor fara och Roland närmar sig.

Min åsikt: Detta var en helt okej och spännande film. Jag gillar ju The O.C. så jag tycker ju att det är kul att se Rachel Bilson som här gör en jättebra insats. Övriga skådepselare gör också en bra insats FÖRUTOM min favorit, Samuel L Jackson som jag tycker spelar riktigt dåligt. Inte alls likt honom. Det sänkte filmen lite. Sen så, okej att filmen inte ska vara en 'verklig' film så tycker jag att den blir på tok för overklig i slutet, den känns liksom lite oseriös..

Skådespelare: Samuel L Jackson, Diane Lane, Michael Rooker, Jamie Bell, hayden Christensen, Tom Hulce, Rachel Bilson m.fl.

Speltid:
90 minuter

Trailer:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar