2 november 2009

Million Dollar Baby - 2004

Betyg: $$

Handling: En före detta proffsboxare driver en boxningsklubb där det en dag dyker upp en tjej som bestämt sig för att bli proffsboxare. Han är inte intresserad av att hjälpa henne, och är övertygad om att hon kommer att misslyckas. Hon är envis och börjar träna på egen hand. Snart har klubbens allt i allo fått upp ögonen för hennes talang och börjar coacha henne. Motgångar och folkets misstro byts snart i framgång och beundran.

Min åsikt: Av någon anledning hade jag fått för mig att denna filmen skulle vara en komedi, Jag hade inte läst någon om filmen utan jag satte bara på den, men komedi, det var de ju absolut inte. Filmen i sig var ju inte direkt dålig utan ganska bra, men handlingen gjorde den lite seg vilket gjorde att man tröttnade lite. Men det var ju en riktigt känsloladdad film, vet dock inte om jag skulle rekomendera den pga att den var just, långtråkig..

Skådespelare:
Clint Eastwood, Hilary Swank, Morgan Freeman, Jay Batuchel, Mike Colter, Lucia Rijker, Brian F O'Byrne, Anthony Mackie, Margo Martindale, Riki Lindhome, Michael Pena, Benito Martinez, Bruce MacVittie m.fl.

Speltid:
132 minuter

Trailer:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar