2 november 2009

Potatishandlaren - 1996

Betyg: $$$$

Handling:
Potatishandlaren handlar om bonden Johansson och hans dotter Märta. Gubben Johansson börjar bli till åren och oroar sig över hur det skall gå med gården. Visserligen sköts den exemplariskt av dottern Märta. Hon drar hela lasset med paniken sprider sig. Märta är ju inte purung längre och inga barn har hon heller...

Min åsikt:
Detta är en något annorlunda film, jag tror inte att någon storstadsbo finner den så bra, detta är väl en film som går hem mer på landsbygden, vilket är synd. Denna film är underar, en riktigt kultfilm. Jag älskar den iallafall. Skådespeleriet är fantastiskt och handlingen underbar, jag vek mig av skratt! Så om du får chansen bör du se den.

Värt att tillägga är väl att det är en kort-film.

Skådespelare:
Rolf Lassgård, Ingvar Hirdwall, Eva Gröndahl m.fl.

Speltid: 48 minuter

Trailer:
Finns ingen direkt trailer, får bli ett litet klipp istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar