30 september 2009

Wallander - Cellisten - 2009

Betyg: $$$

Handling:
En rysk konsertcellist utsätts för ett bombdåd efter ett uppträdande i Ystad. Kvinnan visar sig vara ett kronvittne i ett mordåtal mot en medlem av den ryska maffian, nämligen sonen till dess ledare, den länge internationellt efterlyste Leb Munchin. Wallander och hans kollegor befinner sig med ens mitt uppe i ett krig mot en mäktig internationell motståndare vars metoder är skoningslösa. Men Wallander anar att Leb Munchins motiv inte handlar om pengar och krass vinning, utan om något mycket djupare. Till slut står Wallander öga mot öga mot en åldrad brottsling som är redo att utkämpa sin sista strid med alla medel han förfogar över…

Min åsikt:
Efter en rad bra Wallander som har kommit nu i år så tycker jag att denna känns lite svag. Inte alls vad jag hade hoppats på. Visst, den är fortfarande bra, men det finns många bättre Wallander-filmer. Det jag inte gillar är handlingen, i övrigt känns den bra med bra skådespeleri och så.

Skådespelare:
Krister Henriksson, Lena Endre, Nina Zanjani, Sverrir Gudnasson, Mats Bergman, Douglas Johansson, Stina Ekblad, Fredrik Gunnarson, Marianne Mörck mfl.

Speltid:
89 minuter

Trailer:
Saknas..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar